... ...

Eva Ronhaar, HEMA


"Bij HEMA willen we de klant verleiden tot duurzame keuzes"

...

Koersbepalers

"Black Friday? Wij werken die dag liever in de natuur"

...

Retail Helden

Dit is Remyo, de snelste verkoper van Nederland

Retail Helden

...

Retail Helden


"Misschien toch nóg een keer naar Korea"

Angel Wolf (28) werkt bij Hey!Hallyu in Arnhem, de eerste K-pop winkel van Nederland. “Ik draai deze muziek al vanaf 2012 – het is een way of life.”

...

Retail Helden

“Snoepwinkel voor fans van American Vintage”
...

Retail Helden

"Bizarre kerstballen? Die verkopen wij het hele jaar!"
...

Retail Helden

"Van elke drie broeken moeten er zeker twee ‘spot on’ zijn"

Jij& Pensioen

...

Jij& Pensioen


"Niets plannen, gewoon gaan. Dat lijkt me heerlijk"

Bianca Niesthoven (51) werkt al 24 jaar als verkoopmedewerker bij Fels-Singer in Gorinchem. Vraag haar iets over stoffen, wol, naaimachines of fournituren en je wordt overstelpt. Of over pensioen…

...

Jij& Pensioen

"Mijn droom? De zaak overnemen als de eigenaar met pensioen gaat"
...

Jij& Pensioen

"Ik zie mijzelf niet oud worden in Nederland"
...

Jij& Pensioen

"Wie weet zet ik op mijn zestigste nog wel iets nieuws op"

Aanjagers

...

Aanjagers


"Met elke tas wil ik minstens 35 wegwerptassen voorkomen"

‘Kilo’s plastic in maag van aangespoelde griend’. Toen Ernst-Jan Koole dat nieuwsbericht las, wist hij het zeker: hij moest en zou iets aan de plastic-plaag doen! Met NoMorePlastic verkoopt hij nu in binnen- én buitenland trendy tassen gemaakt van gerecycled bedlinnen en tafellakens. “Elke tas vervangt zo’n 35 wegwerptasjes per jaar.”

...

Aanjagers

"Lekker gebak is prima mogelijk zonder dierlijke ingrediënten"
...

Aanjagers

“Pindakaas op het voetstuk dat het verdient”
...

Aanjagers

"Van harde confrontatie naar radical kindness"

Koersbepalers

...

Koersbepalers


"We moeten van fast naar slow, van wegwerp naar hergebruik"

Hoe kies je als retailer verantwoord koers, in een wereld vol chaos en verandering? Transitieprofessor Jan Rotmans daagt uit om te kiezen voor wendbaarheid en veerkracht, en focus op duurzaamheid. “Business as usual komt niet meer terug. Het moet écht anders.”

...

Koersbepalers

"Ik ga liever in gesprek, maar weglopen kan de ultieme uitkomst zijn"
...

Koersbepalers

‘David vs. Goliath’: hoe een kleine belegger het roer overnam bij ExxonMobil