Experiment: pre-loved merksneakers van WEAR bij Bristol

...

De refurbished merksneakers van de Rotterdamse startup WEAR zijn sinds 8 april ook verkrijgbaar in Zaandam. Een experiment met enorme potentie.



Met deze collab maken beide winkels originele merksneakers van bijvoorbeeld Nike, Adidas, New Balance en Puma betaalbaar voor een groter publiek. WEAR is vorig jaar gestart door sneaker fans Pim Roggeveen en Lorenzo van Galen en heeft een eigen winkel in de Rotterdamse 'Koopgoot'. Met WEAR geven zij gedragen sportschoenen een tweede leven, voorkomen ze verspilling en afval én geven ze mensen een kans die anders moeilijk aan een baan komen. Tweedehands WEAR-sneakers zijn volledig gereinigd en voorzien van een nieuwe binnenzool.

In plaats van dik over de honderd euro voor nieuwe betaal je voor de pre-loved WEAR-sneakers € 29,95 tot € 59,95. (Heel wat anders dan die ándere gebruikte sneakers, van ene Michael J., die onlangs werden geveild voor 2,2 miljoen dollar!)

Bristol-CEO Elise Vanaudenhove is blij met de samenwerking. "Met WEAR kunnen we iets heel unieks realiseren. Pre-loved sneakers zijn een van de duurzaamste keuzes als het op schoenen aankomt, want er hoeven geen nieuwe schoenen gemaakt te worden. Bovendien is de prijs van een paar WEAR-sneakers voor een breed publiek toegankelijk. Dit project is een stap in de goede richting. Dat we dit samen met jonge, Nederlandse ondernemers kunnen doen maakt het nóg mooier."

Enorme potentie
De samenwerking is voor beide partijen een experiment met enorme potentie. “Als we merken dat onze klanten hier blij van worden, sluiten we niet uit dat we dit bij meer winkels gaan introduceren", aldus Vanaudenhove. Bristol heeft meer dan 200 winkels in Nederland en België.

WEAR's co-founder Van Galen voegt toe: ”Voor ons is dit nu al een hele mooie stap. Als dit succesvol uitpakt, is dat een belangrijke bevestiging. Het zou een grote impact kunnen hebben op de groei van WEAR.”

Lees meer

Goed nieuws

Pop-up store 'Vleesch Centraal' op Rotterdam CS

Goed nieuws

Tony’s Chocolonely weer ‘meest duurzame merk'

Goed nieuws

Gen Z kiest vaakst voor duurzame winkels

Goed nieuws

Foodello: online winkel verkoopt levensmiddelen 'aan de datum'

Goed nieuws

'Koop dit niet!' Nieuwe rage op TikTok: de-influencing