Zeeman laat klant kritische vragen stellen in nieuwe campagne

...

Zeeman wil 'maximale openheid' geven. Foto: Zeeman.

'Krijgt de maker van dit product wel fatsoenlijk betaald?' en 'Hoeveel water kost het maken van dit t-shirt?'. Bij Zeeman kun je deze vragen nu gewoon zelf aan de winkelketen stellen.



Dergelijke vragen zijn met de hand geschreven op kleding uit de nieuwe collectie 'basics' van Zeeman, die in hun nieuwe campagne te zien zijn. Daarmee roept Zeeman klanten op kritische vragen gewoon aan de winkelketen zelf te stellen. Op een speciale vraag- en antwoordpagina op de website van Zeeman kunnen de vragen worden gesteld en kan men zien welke vragen eerder zijn gesteld.

Met de campagne wil Zeeman laten zien dat het 'volledig transparant' is over hoe en waar de producten worden gemaakt. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Persuade, het vaste bureau van Zeeman. Michiel Rijshouwer, creatief directeur: "Ik geloof erin dat het goed is om klanten mee te nemen in de stappen die Zeeman neemt en waar de retailer voor staat. Door meer openheid en dialoog te bieden, kunnen eventuele twijfels worden weggenomen."

Het is niet de eerste keer dat Zeeman klanten oproept openlijk kritisch op de retailer te zijn. In 2017 was er de 'Puntjes van kritiek'-campagne (ook door Persuade), waar klanten op het kantoor van Zeeman werden uitgenodigd om soortgelijke vragen te stellen. Deze vragen en antwoorden werden gepubliceerd in het boekje '26 puntjes van kritiek'.

De nieuwe campagne wordt uitgerold op televisie en online, in de zeven landen waar Zeeman actief is: Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje.

Bron: Adformatie.

lees meer

Goed nieuws

Dutch Weed Burger lanceert keurmerk ‘Beter Laten Leven’

Goed nieuws

Pieter Pot start door: "Onze strategie zal anders zijn"
Voor elk ingeleverde kussen of dekbed krijgt de klant 15% korting op aanschaf van een nieuwe.

Goed nieuws

IKEA zamelt beddengoed in: 'Ik wil je kussen!'
In Utrecht laten ondernemers met deze bordjes zien dat ze geopend zijn.

Goed nieuws

Ludieke actie Heatbusters: 'Winkel open, deur dicht!'