Opvallend: Decathlon verandert naam voor terugkoopservice
Decathlon-winkels in de Belgische plaatsen Evere, Namen en Gent veranderen hun naam voor een maand in 'Nohltaced'. Doel hiervan is om hun terugkoopservice bekend te maken.
De link is gekopieerd
Er is iets mis gegaan..
'Nohltaced' (spreek uit als Noltakket) is Decathlon achterstevoren geschreven; het thema van de nieuwste campagne van de sportwinkelketen om het zogenaamde 'reverse shopping' te promoten. Daarbij kunnen klanten oude of ongebruikte sportartikelen terugverkopen aan Decathlon, zodat die in de winkel kunnen worden gerepareerd en met garantie doorverkocht.
"We willen ervoor zorgen dat iedereen op een milieubewuste manier kan sporten. Om duurzaam te groeien, zetten we dan ook volop in op onze terugkoopservice, ons tweedehandsaanbod, verhuur en reparaties", zegt Arnaud De Coster, tweedehands-manager van Nolhtaced België.
"Op het eerste gezicht lijkt deze naamsverandering naar Nolhtaced misschien een marketingstunt", vervolgt De Coster, "maar ons belangrijkste doel is om onze terugkoopservice bekend te maken bij een zo groot mogelijk publiek en zo zoveel mogelijk items te hergebruiken, de drempel te verlagen voor tweedehands en de koopkracht te vergroten."
Doel van de campagne
Tijdens een testfase eerder dit jaar kocht Decathlon al 26.000 artikelen terug. Met deze campagne, waarbij het logo op de website, social media kanalen en de gevels van drie winkels zijn vervangen door de nieuwe naam, is het doel om zoveel mogelijk sportuitrusting te hergebruiken en zo de impact op het milieu en de hoeveelheid afval te verminderen.
Joeri Moons, duurzaamheidsmanager Nolhtaced België: "Ons klassieke consumptiepatroon moet veranderen. We moeten minder nieuwe producten kopen en ouder materiaal doorverkopen, repareren of verhuren. Ook consumenten gaan anders naar spullen kijken dan voorheen. Het gaat minder om bezit en meer om gebruik."
Dit artikel is een vertaling van een artikel van The Brussels Times.