"Hornbach, Picnic en Kruidvat meest future proof"

...

Hornbach, Picnic en Kruidvat zijn volgens Nederlandse consumenten de meest future proof retailers: zij scoren het hoogst op onmisbaarheid, onderscheidend vermogen, klantinteractie, loyaliteit en bezoekersaantallen.



Dat blijkt uit onderzoek door bureau Q&A, meldt RetailTrends.nl. Volgens de onderzoekers scoren de meest toekomstbestendige winkelketens hoog op alle factoren. Naast Kruidvat, Hornbach en Picnic noteren ook Action, Bol, Albert Heijn en IKEA op al deze punten goede cijfers.

Onderscheidend
Gemiddeld één op de vijf retailers is volgens de onderzoekers echt onderscheidend. Dit geldt onder meer voor de Keurslager, Dille & Kamille, Rituals en IKEA. Het minst onderscheidend zijn discountformules, constateerden de onderzoekers. Van bijna 1 op de 10 retailers wordt de formule als niet-onderscheidend gezien.

Aanbevelen
De mate van loyaliteit wordt in het onderzoek beoordeeld aan de hand van de vraag of de consument een retailer zou aanbevelen. Nederlanders bevelen Hornbach en Picnic het meest aan aan anderen. Ook klanten van Zooplus, Auping, Eye Wish, Pearle en Bol zijn in dat opzicht positief over 'hun' keten.

Onmisbaar
Veertien procent van de retailers in Nederland wordt door hun klanten beschouwd als onmisbaar. Belangrijke kenmerken van onmisbare retailers zijn de samenstelling van het assortiment, gemak, betrouwbaarheid en service en een gunstige prijs-kwaliteitverhouding. 

(Bron: RetailTrends.nl)